Szkolenie z zarządzania czasem
Cele szkolenia z zarządzania czasem i efektywności osobistej
Czas ucieka nam przez palce, ciągle go za mało, ciągle gdzieś pędzimy. Umiejętność jego gospodarowania jest wyborem pomiędzy działaniami ważnymi i nieważnymi. Które z nich są ważne a pilne? Na które nie zwracać uwagi, które można pominąć a które wpłyną na dalszy los? Jakiego wyboru dokonać, co najbardziej będzie opłacalne? To pytania, na które odpowiedzą sobie uczestnicy szkolenia.
Grupa docelowa /e
- Wszyscy, pracujący na stanowiskach specjalistów, lub w zadaniach projektowych, tam gdzie podejmowane są decyzje i swoboda w wyborze kolejności i ważności działań zadań.
- Szefowie zespołów – inna wersja programu z elementami delegowania
Główne punkty programu szkolenia z zarządzania czasem – zakres tematyczny
- Role zawodowe i prywatne, konieczne działania w ramach pełnionych ról
- Zadania ważne a pilne
- Delegowanie (opcjonalnie)
- Blokowanie i grupowanie zadań
- Kreatywność w rozwiązywaniu problemów i poszukiwanie optymalizacji
- Innowacyjność / nowe podejścia do działań /zadań
- Zarządzanie kalendarzem klasycznym i projektowym
- Praca z Outlookiem (opcjonalnie)
- Zarządzanie krzywą efektywności – dzienna, godzinowa
- Planowanie celów i zadań w różnym horyzoncie czasowym
Forma szkolenia w rozbiciu na %
- Gra symulacyjna Time Simulation 40%
- Wiedza/ wykład 20 %
- Ćwiczenia i formularze 20%
- Dyskusje 20%
Zastosowane teorie
- S. Covey
- D. Alen
Korzyści dla organizacji
- Wykonanie właściwych zadań we właściwym czasie
- Brak opóźnień
- Brak spiętrzenia zadań tuż przed terminem
- Bieżąca kontrola postępu
- Zastosowania innowacyjnych rozwiązań, bycie o krok przed konkurencją
- Otwartość na skracanie – odchudzanie procesów
Efekty dla uczestnika
- Mniej stresu
- Szybciej wykonanie trudne, żmudne, lub niechciane zadania
- Więcej satysfakcji z pracy
- Więcej czasu na rozwój własny, nowości, projekty, literaturę fachową, nowe wyzwania itp.
Korzyści dla zleceniodawcy
- Możliwość uniknięcia nadliczbowych godzin
- Mniej przepracowanych i zmęczonych ludzi
- Więcej koncentracji i zapobiegania pożarom a mniej ich gaszenia
- Więcej delegowania, a co za tym idzie odpowiedzialne przekazywanie kompetencji o poziom w dół
- Delegowanie zadań i odpowiedzialności, jako kształcenie i rozwijanie kadr
- Delegowanie zadań, jako narzędzie motywowania pozafinansowego