Szkolenie z zarządzania czasem

Cele szkolenia z zarządzania czasem i efektywności osobistej

Czas ucieka nam przez palce, ciągle go za mało, ciągle gdzieś pędzimy. Umiejętność jego gospodarowania jest wyborem pomiędzy działaniami ważnymi i nieważnymi. Które z nich są ważne a pilne? Na które nie zwracać uwagi, które można pominąć a które wpłyną na dalszy los? Jakiego wyboru dokonać, co najbardziej będzie opłacalne? To pytania, na które odpowiedzą sobie uczestnicy szkolenia.

Grupa docelowa /e

  • Wszyscy, pracujący na stanowiskach specjalistów, lub w zadaniach projektowych, tam gdzie podejmowane są decyzje i swoboda w wyborze kolejności i ważności działań zadań.
  • Szefowie zespołów – inna wersja programu z elementami delegowania

Główne punkty programu szkolenia z zarządzania czasem – zakres tematyczny

  • Role zawodowe i prywatne, konieczne działania w ramach pełnionych ról
  • Zadania ważne a pilne
  • Delegowanie (opcjonalnie)
  • Blokowanie i grupowanie zadań
  • Kreatywność w rozwiązywaniu problemów i poszukiwanie optymalizacji
  • Innowacyjność / nowe podejścia do działań /zadań
  • Zarządzanie kalendarzem klasycznym i projektowym
  • Praca z Outlookiem (opcjonalnie)
  • Zarządzanie krzywą efektywności – dzienna, godzinowa
  • Planowanie celów i zadań w różnym horyzoncie czasowym

Forma szkolenia w rozbiciu na %

  • Gra symulacyjna Time Simulation 40%
  • Wiedza/ wykład 20 %
  • Ćwiczenia i formularze 20%
  • Dyskusje 20%

Zastosowane teorie

  • S. Covey
  • D. Alen

Korzyści dla organizacji

  • Wykonanie właściwych zadań we właściwym czasie
  • Brak opóźnień
  • Brak spiętrzenia zadań tuż przed terminem
  • Bieżąca kontrola postępu
  • Zastosowania innowacyjnych rozwiązań, bycie o krok przed konkurencją
  • Otwartość na skracanie – odchudzanie procesów

Efekty dla uczestnika

  • Mniej stresu
  • Szybciej wykonanie trudne, żmudne, lub niechciane zadania
  • Więcej satysfakcji z pracy
  • Więcej czasu na rozwój własny, nowości, projekty, literaturę fachową, nowe wyzwania itp.

 

Korzyści dla zleceniodawcy

  • Możliwość uniknięcia nadliczbowych godzin
  • Mniej przepracowanych i zmęczonych ludzi
  • Więcej koncentracji i zapobiegania pożarom a mniej ich gaszenia
  • Więcej delegowania, a co za tym idzie odpowiedzialne przekazywanie kompetencji o poziom w dół
  • Delegowanie zadań i odpowiedzialności, jako kształcenie i rozwijanie kadr
  • Delegowanie zadań, jako narzędzie motywowania pozafinansowego