Szkolenie z komunikacji w projekcie

Zaangażowani w realizacje projektu ludzie często nie są związani ze sobą formalnie w zespół ( nie mają jednego wspólnego szefa), ale mają wspólnie odpowiadać przed interesariuszami projektu. Innymi słowy pracują razem na odpowiedz potrzeby klienta zewnętrznego/ wewnętrznego. To szkolenie pomoże im efektywnie współdziałać.

Grupa docelowa /e szkolenia z komunikacji w projekcie

  • Menedżerowie projektów
  • Specjaliści zaangażowani w realizacje projektów

Główne punkty programu zakres tematyczny

  • Komunikacja w zespole projektowym: e-mail, telefon, spotkania, telekonferencje
  • Komunikacja w relacjach – nieformalna
  • Komunikacja w dokumentacji – formalna
  • Komunikacja perswazyjna – w sytuacjach braku zależności służbowych (struktura funkcjonalna a projektowa)
  • Rozpoznawanie i nie uleganie manipulacjom

Forma szkolenia w rozbiciu na %

  • Gry komunikacyjne i projektowe 30%
  • Wiedza/ wykład 30 %
  • Ćwiczenia formularze 20%
  • Dyskusje 20%

Zastosowane teorie

  • F. Von Thun
  • K. Hogan
  • R.Cialdini

Korzyści dla organizacji

  • Minimalizacja zagrożeń w projekcie i organizacji z powodu złej komunikacji

Efekty dla uczestnika

  • Lepsza współpraca i porozumienie z ludźmi związanymi z projektem
  • Zdobycie wiedzy i umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami komunikacyjnymi w projekcie

Korzyści dla zleceniodawcy

  • Na początku powstania zespołu projektowego, szkolenie to może być dla nich budowaniem zespołu.
  • Świadomość wartości zespołu mimo różnych zadań – dążenie do realizacji wspólnego celu
  • Chęć współpracy i współdziałania
  • Zmniejszenie ilości sytuacji konfliktowych z powodu złej komunikacji w projekcie