Szkolenie z komunikacji w projekcie
Zaangażowani w realizacje projektu ludzie często nie są związani ze sobą formalnie w zespół ( nie mają jednego wspólnego szefa), ale mają wspólnie odpowiadać przed interesariuszami projektu. Innymi słowy pracują razem na odpowiedz potrzeby klienta zewnętrznego/ wewnętrznego. To szkolenie pomoże im efektywnie współdziałać.
Grupa docelowa /e szkolenia z komunikacji w projekcie
- Menedżerowie projektów
- Specjaliści zaangażowani w realizacje projektów
Główne punkty programu zakres tematyczny
- Komunikacja w zespole projektowym: e-mail, telefon, spotkania, telekonferencje
- Komunikacja w relacjach – nieformalna
- Komunikacja w dokumentacji – formalna
- Komunikacja perswazyjna – w sytuacjach braku zależności służbowych (struktura funkcjonalna a projektowa)
- Rozpoznawanie i nie uleganie manipulacjom
Forma szkolenia w rozbiciu na %
- Gry komunikacyjne i projektowe 30%
- Wiedza/ wykład 30 %
- Ćwiczenia formularze 20%
- Dyskusje 20%
Zastosowane teorie
- F. Von Thun
- K. Hogan
- R.Cialdini
Korzyści dla organizacji
- Minimalizacja zagrożeń w projekcie i organizacji z powodu złej komunikacji
Efekty dla uczestnika
- Lepsza współpraca i porozumienie z ludźmi związanymi z projektem
- Zdobycie wiedzy i umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami komunikacyjnymi w projekcie
Korzyści dla zleceniodawcy
- Na początku powstania zespołu projektowego, szkolenie to może być dla nich budowaniem zespołu.
- Świadomość wartości zespołu mimo różnych zadań – dążenie do realizacji wspólnego celu
- Chęć współpracy i współdziałania
- Zmniejszenie ilości sytuacji konfliktowych z powodu złej komunikacji w projekcie