Kierowanie zespołem produkcyjnym

Cele cyklu szkoleniowego:

Brygadziści i liderzy zespołów produkcyjnych, często w ramach awansu wewnętrznego zostali przełożonymi dotychczasowych kolegów. Sytuacja trudna dla wszystkich stron. Dla młodego szefa – jak się zachować wobec kolegów? Dla pracowników – jaki teraz będzie jako szef? Dla przełożonych – czy nowo mianowany lider dostarczy oczekiwanych wyników? Celem programu szkolenia jest umocnienie kierowników w ich roli szefa. Sporządzenie dekalogu dobrych praktyk, zbudowanie autorytetu liderskiego, pokazanie narzędzi i zachowań szefa.

Grupa docelowa szkolenia z kierowania zespołem produkcyjnym

  • Wszyscy kierownicy o różnym stopniu doświadczenia i zarządzania. Każda grupa przed szkoleniem jest diagnozowana pod katem sytuacji obecnej – obecnego stanu wiedzy i doświadczenia

Główne punkty typowego programu szkolenia:

  • Lider a menedżer – różne role
  • Rozumienie funkcjonowania zespołów i komunikacji w zespole
  • Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi
  • Analiza Transakcyjna w zarzadzaniu
  • Zarzadzanie sytuacyjne
  • Delegowanie
  • Motywowanie pozafinansowe
  • Budowanie osobistego autorytetu

Forma szkolenia z zarządzania zespołem produkcyjnym:

  • Realizacja symulacji a przez to doświadczenie 30%
  • Case study 20%
  • Wiedza dyskusje 25%
  • Praca z formularzami i narzędziami 25%

Zastosowane teorie

  • Ken Blanchard
  • E. Berne
  • W.Vrom
  • P.Drucker

Korzyści dla organizacji

  • Kompetentna kadra menedżerska na produkcji
  • Sprawnie funkcjonujący zespół
  • Mniej trudnych awaryjnych sytuacji
  • Większa produktywność
  • Stabilnie pracujący zespół produkcyjny
  • Budowanie kultury organizacyjnej u podstaw

Efekty dla uczestnika

  • Zdobycie wiedzy z zakresu zarzadzania zespołem
  • Komfort i satysfakcja w pracy i z pracy jako szefa
  • Sprawne rozwiązywanie trudnych sytuacji

Korzyści dla zlecającego

  • Budowa stabilnego programu rozwoju i kształcenia kadr
  • Systematyka harmonogramu szkoleń
  • Wpływ na zawartość szkoleń w nawiązaniu do aktualnej sytuacji w organizacji