Szkolenie z kreatywności i innowacyjności

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest zaszczepienie w uczestnikach nastawienia na kreatywne, innowacyjne i nieschematyczne podejście do rozwiązywania problemów, wykorzystywania szans biznesowych, tworzenia strategii i realizowania projektów. Szkolenie to inspiruje i motywuje do kreatywnej postawy, a także daje wiedzę o technikach kreatywnych i umiejętność ich stosowania w pracy

Grupa docelowa /e szkolenia z kreatywności i innowacyjności

  • Członkowie zarządów
  • Inwestorzy i współwłaściciele
  • Menedżerowie
  • Specjaliści
  • Handlowcy
  • Przyszła kadra menedżerska, uczestnicy programu rozwoju talentów

Główne punkty programu zakres tematyczny:

  1. Czym jest kreatywność i innowacyjność
  2. Kreatywność abstrakcyjna (artystyczna) i praktyczna (stosowana w przedsiębiorstwie)
  3. Wymiary kreatywności praktycznej
    1. Pomysłodawca
    2. Wdrożeniowiec
    3. Optymalizator
  4. Fizjologia człowieka i jej wpływ na kreatywność
  5. Otoczenie zewnętrzne a kreatywność
  6. Techniki innowacyjnego i twórczego myślenia – Ćwiczenia kreatywnego rozwiązywania problemów na przykładzie realnych sytuacji i problemów Państwa firmy
  7. Kreatywność dnia codziennego – wyrażana w drobnych innowacjach i optymalizacjach, zmianach i ewolucjach
  8. Blokady kreatywności
  9. Kreatywna praca w zespole a indywidualna
  10. Tworzenie środowiska sprzyjającemu innowacyjnym postawom i działaniom
  11. Radzenie sobie ze stereotypami, schematami, oporem i rutyną
  12. Przekonywania innych do własnych twórczych pomysłów, kreowanie akceptacji otoczenia dla proponowanych przez siebie pomysłów
  13. Inkubowanie twórczych pomysłów w warunkach stresu, konkurencji, wyścigu z czasem

Forma szkolenia:

  • Wiedza 15%
  • Gry kreatywne – inspirujące do nieschematycznego myślenia i kształtujące kreatywną postawę 30%
  • Ćwiczenia – wykorzystanie technik innowacyjnego i kreatywnego myślenia do rozwiązania rzeczywistych sytuacji biznesowych – 30%
  • Dyskusje, analizy – 15%
  • Prezentacja inspirujących rzeczywistych studiów przypadku – przełożenia kreatywnego myślenia na wielkie sukcesy biznesowe, udane produkty, strategie i projekty w firmach – 10%

Korzyści dla organizacji

  • Zespół nastawiony na kreowanie nowych rozwiązań i innowacji
  • Twórcza atmosfera w pracy
  • Wyższe zaangażowanie pracowników
  • Twórcze pomysły i optymalizacje wypływające od osób na różnych stanowiskach – więcej pomysłów możliwych do wykorzystania w firmie

Efekty dla uczestnika

  • Większa radość z kreatywnego realizowania swoich zadań
  • Wyższe zaangażowanie i motywacja do pracy przez szersze widzenie możliwości bycia twórczym na swoim stanowisku (widzenie swojej pracy jako bardziej twórczej)
  • Poczucie rozwoju osobistych umiejętności