Coaching
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest zdobycie praktycznych umiejętności coachingowych do wykorzystania w pracy managera. Uczestnicy podczas szkolenia poznają zasady pracy coachingowej z podwładnymi – na co dzień w miejscu pracy, wypracują plan coachingowy i przećwiczą prowadzenie rozmowy rozwojowej z podwładnymi.
Grupa docelowa szkolenia z coachingu:
Menedżerowie, kierownicy, liderzy którzy:
- dążą do bardziej efektywnego motywowania swojego zespołu;
- poszukują narzędzi, aby wspierać i rozwijać swoich pracowników oraz uwalniać potencjał zespołu;
- są partnerem w budowaniu i rozwijaniu przywództwa w organizacji.
Główne punkty programu:
- Elementy procesu coachingu, model GROW
- Dlaczego coaching działa?
- Odróżnienie coachingu od mentoringu, feedbacku, doradztwa, szkolenia na miejscu pracy
- Elementy procesu coachingu, model GROW: na przykładzie konkretnych, rzeczywistych podwładnych uczestnicy stworzą pełnym plan procesu coachingowego: definiowanie celów coachingu, plan rozwoju osobistego i przeprowadzania zmian, ewaluacja
- Ćwiczenie praktyczne „PO DRUGIEJ STRONIE LUSTRA”, czyli jak rozpoznam dobrego coacha? Ćwiczenie ma na celu zwrócenie na podstawowe umiejętności, które powinien posiadać coach.
- Rola i kompetencje coacha.
- Bariery komunikacyjne w coachingu.
- Postawa i etyka coacha.
- Metoda FIES
- symulacje sesji coachingowych
- Wykorzystanie wybranych elementów coachingu w różnych rozmowach menedżerskich: Delegowaniu zadań, Udzielaniu informacji zwrotnej, Okresowych rozmowach oceniająco-rozwojowych, motywowaniu
- Dostosowanie stylu menedżerskiego do specyfiki danego pracownika
- Wdrażanie w zespole procesów coachingu, (dla kogo, kiedy, na jakich zasadach)
Forma szkolenia z coachingu w rozbiciu na %
- Wiedza i wykłady – 15%
- Praca metodami aktywnymi – angażowanie uczestników w tworzenie rzeczywistych planów coachingu dla swoich podwładnych – 20%
- Symulacje sesji coachingowej (scenki) – 40%
- Feedback do symulacji – indywidualny feedback dla każdego uczestnika 25%
Korzyści dla organizacji:
- Kadra zarządzająca jest lepiej przygotowana do zmian (elastyczna, tolerancyjna).
- Organizacja lepiej adaptuje się do zmieniających się warunków rynkowych, co w panującej obecnie cywilizacji wiedzy jest wręcz warunkiem koniecznym
- Menedżerowie mają chęć uczenia innych, wspierania w rozwoju podwładnych.
- Lepsza współpraca zespołów wzmacnia wyniki firmy.
- Zrozumienie współzależności w organizacji, co umacnia pozycję firmy na rynku.
- Większa lojalność oraz identyfikacja pracowników z misją i wizją organizacją.
- Szybszy i bardziej efektywny rozwój organizacji osiągany dzięki organizacyjnej zdolności do osiągania celów skuteczniej, w krótszym czasie w bardziej kreatywny sposób.
- Większa motywacja zespołu
- Umiejętność wykorzystywania sytuacji konfliktowych jako pozytywnych i twórczych.
Efekty dla uczestnika:
Dzięki szkoleniu uczestnik zyska:
1.Umiejętność poprowadzenia procesu coachingu dla pracownika
2.Umiejętność wykorzystywania narzędzi coachingowych w rozmowach menedżerskich z pracownikami
3.Większą skuteczność rozwijania ludzi, delegowania i budowania w nich poczucia odpowiedzialności za powierzone zadania i cele sprzedażowe
4.Zmniejszenie konieczności ścisłego monitorowania i kontrolowania każdego kroku pracownika a przez to uwolnienie zasobów czasu i energii menedżera